Naglar

För ett år sen gjorde jag förstärkning av mina egna naglar några gånger. Det var riktigt snyggt (gjorde fransk manikyr)! Jag skulle gärna fortsätta med det, men jag har lite svårt att försvara (för mej själv) den kostnaden det innebär. Åsså gillar jag inte vad det gjorde med kvaliteten på mina naglar. Så nu har jag bara målat naglarna "som vanligt". Det är bara det att det skavs ju av så fort, å det är inte snyggt! Plus att man måste använda nagellacksremover så ofta. Jag tror att det sliter onödigt på naglarna, trots att jag har ett bra märke.
För nån vecka sen såg jag att Depend kommit med ett kit för att göra gellacknaglar hemma. Jag kollade upp det lite grann och det verkade som "folk" var nöjda med det. Eftersom det inte finns att köpa i Kicksbutikerna, så skickade jag efter från kicks.se. Det gick snabbt och smidigt.
Idag hämtade jag ut paketet:

 

 

 

Och nu ser naglarna ut så här:

 

 

 


Jag fegade ur lite och tog ofärgat. Eller rättare sagt, jag var klok nog att ta ofärgat när det var första gången!
Det var smidigt att använda, och lampan som var med verkar bra (det som är bra med den är att den går på ström, inga batterier som behöver bytas + att det var timer på den).

Nu ska det bli spännande att se hur länge det håller! Jag ska försöka komma ihåg att hålla er uppdaterade.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0