Äntligen!

Ibland tar det lång tid innan jag kommer till skott, men nu kommer iaf ett inlägg om resin!
Jag fick ju som sagt mina fina formar från Etsy, fem stycken beställde jag för att testa.

 

 

 

Första omgången blandade jag lite svart akrylfärg i. Lite trixigt att inte låta allt för mycket resin hamna utanför formarna, men det gick skapligt.

 

 

 

Resultatet blev inte så tokigt, tycker jag!
Edit: Glömde ju skriva att stjärnorna har jag gjutit i såna där isformar från IKEA.

 

 

 

Jag har gjort en omgång ofärgat oxå, men det har av nån anledning inte hamnat på foto. Nästa omgång ska jag testa att använda rosa akrylfärg till blommorna. Jag har även testat att ha Martha Stewart leran i formarna och det funkade bra. Ska ta mod till mej, efter lite sök på YouTube, att testa resin i MS formarna oxå, Det ska tydligen funka.

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det där ser roligt ut, tycker jag. Bäst jag sätter mig på köpfingret :)

Kram!

2012-08-29 @ 14:49:24
Postat av: ceciliab

Fina!!
Är de mjuka eller hårda?

Svar: De är......"mjukhårda"! Bra svar, va!? De är tillräckligt mjuka för att kunna böja ur det man gjutit, kan man kanske säga.
trollmorsplats.blogg.se

2012-08-29 @ 20:13:27
URL: http://enmortinatet.blogspot.se/
Postat av: Minerva

Vad läckert! Ska testa MS-leran ikväll :) Var köpte du resinmedlet? Är det lätt att handla från Etsy? (Vill du inte svara här kan du pm:a på pyssel eller Sv Scrap.)

Svar: Hoppas att du och leran hade skojsigt ihop =)Jag köpte mitt Resin hos Frost08; http://www.frost08.se/sv/artiklar/ice-resin-startkit.html
Jag har bara köpt de där formarna från Etsy, men det var riktigt smidigt! Handlade från MoldMuse; http://www.etsy.com/shop/MoldMuse och betalade med PayPal.
trollmorsplats.blogg.se

2012-09-01 @ 17:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0