Igen

Ja, jag är sjuk igen. Jag vet inte hur många ggr jag varit hemma denna termin. Den här gången står det feber och halsont "på schemat". Eftersom massor av ongarna på jobbet haft halsfluss så ringde jag till familjeläkaren. De hade ingen tid igår, men idag fick jag komma. Å vilken entré jag gjorde; näsblödande...Halsprov och snabbsänka togs. Halsprovet visade inga streptokocker, men sänkan var förhöjd + att min puls var hög igen. Jag fick order om att vila, ta Alvedon och dricka varmt te. Om jag inte blev bättre om några dagar så skulle jag höra av mej igen för ev antibiotikakur.
Denna läkare har jag haft i måååånga år och vi har haft många duster. Men efter att jag fick hypertyreos förra våren så är han så omtänksam och bryr sej verkligen.


En liten tröst låg i brevlådan på em, nya formar från MoldMuse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0