Sjukdomssnack

För ganska precis ett år sen mådde jag riktigt dåligt. Jag var varm (har alltid varit en fryslort), sov lite halvkackigt, var grinig/arg för minsta lilla. Var jag i klimakteriet??? Men jag hade lite fler symptom; hög puls, orkeslös (ingen muskelkraft), fick springa på toa ofta för nr.2 och var så darrig så händerna skakade. Nåt var fel och tillslut insåg jag att det inte skulle gå över, och ringde doktorn. Han kollade EKG, lite "allmän" undersökning och provtagning, jag hade en vilopuls på 152. Proverna visade att jag hade giftstruma/för hög produktion av sköldkörtelhormon/hypertyreos. DrD tyckte att jag var lite väl envis och sa att jag borde ha kommit tidigare. Klarade jag mej, eller skulle han ringa efter ambulansen? Ja, så risig var jag, men jobba gjorde jag....Dagen efter ringde han och sa att jag omedelbart skulle bege mej till medicinakuten på grannorten, jag skulle bara få hämta remissen hos honom först.
Väl där gjordes en grundlig undersökning och jag fick recept på Levaxin och Thacapzol som jag skull börja äta.
I höstas fick jag göra en behandling med radioaktivt jod, och efter det har värdena gått upp och ner. Jag har fått sluta med Thacapzolen, och jag har fått börja med den.
Senaste tiden har jag mått risigt, och i fredagskväll ringde läkaren och bekräftade det jag anade, värdena på provet jag lämnade i torsdags var inte bra. Dags att börja med T igen. Den har inte hunnit börja verka än, så idag har jag mått så dåligt. Jag orkar ingenting, och blir alldeles flåsig av att hänga lite tvätt. Känns det så här imorgon så tänker jag vara en klok kvinna och stanna hemma från jobbet. Att jobba på förskola kräver sin kvinna/man. Men naturligtvis hoppas jag att medicinen har börjat verka och att jag har återfått lite krafter!


Kommentarer
Postat av: Chruss

Var rädd om dej!

KRAM!

2012-05-07 @ 10:05:51
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0