Nähä...

...det var visst inte idag vi skulle till Tumba. "Guben" och kusinen (vars föräldrar vi skulle hälsa på) hade visst missuppfattat varandra. Nå väl, i morgon bär det av. Då blir det ett lunchuppehåll hos nyss nämna kusin som dessutom har kontaktat två andra kusiner som oxå kommer. Tjejer i min ålder, det blir spännande! Har träffat den ena på "moster Inez" begravning i höstas.
Besöket hos tandläkaren med Oskar gick, som förväntat, bra. Men de är bra "roliga" på folktandvården i Hallsta! Jag skulle sätta upp en tid för plastning av tänder som kommit upp (på Oskar). Receptionsdamen försökte tillmötesgå mina önskningar men en gammal sur (ursäkta om nu någon skulle känna henne, men hon var faktiskt det) sköterska gjorde allt för att motarbeta. Nå väl, till sist fick vi en tid (i september!) och jag skrev upp den i almanackan och tackade. Men se det gick inte för jag var tvungen att få en lapp om det! "Men jag har skrivit upp, så det behövs inte" sa jag. "Jo men det är så bra att ha". "Ja, men jag behöver ingen". "Jo men vi gör alltid så här, det är så bra att sätta på kylskåpsdörren". Ehh....Va säger man?????? Resursslöseri + att jag bestämmer väl själv vad jag vill ha på kylskåpsdörren i mitt egna hem!!!!!
Hur 17 får man in smilysar??? Nån vänlig själ som kan berätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0