Nya leksaker

Jag surfade runt i rymden efter pysseltips och sprang på en lera och silikonformar från Martha Stewart. Jag YouTubade lite, och fastnade! Det såg jätteskoj ut! Jag letade reda på en svensk butik som sålde kit och lera/formar var för sej. Leran fanns i vit, och i kit med blå, gul, röd och brun. Med de färgerna kan man sen blanda vilka färger man vill. Eftersom jag vill färglägga grejerna efteråt så köpte jag bara den vita leran + två set med formar som innehöll fyra formar vardera.

Så här såg det ut när det kom:

 

 

 Å så här blev mina pryttlar (som måste torka i 24 timmar innan jag kan måla dem):

 

 

Det är alltså en lufttorkande lera. Jag har känt på den nu när det gått nästan 24 timmar och jag måste säga att den känns lite som......nån slags foam. När jag jobbade med den så kändes den som......hmmmm.......marshmallows =)
Det ska bli spännande att ytbehandla pryttlarna, få se om jag visar resultatet här sen =)

Just nu sitter jag och väntar på svar från Amerikatt om man kan använda dem till Resin oxå, annars får jag beställa några formar från Etsy (jag har nämligen köpt på mej lite Resin oxå....).

 

 


Kommentarer
Postat av: sussilull

Coolt! :-)

2012-07-22 @ 21:52:44
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: Minerva

Vad kul grejer du fått! Har du beställt allt från Amerika?

Svar: F'låt för sent svar *skäms lite* !Nä, de här formarna och leran har jag köpt på idoscrap; http://www.idoscrap.se/marthastewartcraftersclay-c-309.html
trollmorsplats.blogg.se

2012-07-22 @ 23:12:48
Postat av: Minerva

Nu har jag också kollat runt och blivit lite klokare... Det ser kul ut och funderar på att beställa. Vi får se...

Svar: Det är verkligen jätteskoj! Å nu har formarna från Etsy kommit oxå, så jag har testat med Ice Resin. Superskoj! Det kommer ett inlägg om det senare i helgen (förhoppningsvis)!
trollmorsplats.blogg.se

2012-07-23 @ 16:02:06
Postat av: Minerva

Förargligt, men jag var i New York för ca tre veckor sedan och besökte Michaels. Där vimlar det av Martha Stewart-prylar och har säkert swischat förbi dessa lersaker... men då kände jag inte till allt detta förrän nu efteråt. Kollade upp resinet också och du måste skrva ett inlägg om hur det gick. Det lät ju oxå hyperintressant!!!

Svar: Asch då, det var ju synd!Inlägg kommer! Har just en ofärgad omgång på g.
trollmorsplats.blogg.se

2012-08-04 @ 19:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0